zondag 16 september 2012

wk wielrennen dag 1


wk wielrennen dag 1 

Dag 1 is voorbij zoals ik vanmorgen als schreef was het vandaag aan de commerciele ploegen de beurt om te gaan tijdrijden . Het weer zat in ieder geval mee de dames starten vanmorgen met zo een 15 graden nog wat frisjes maar des al niet te min heb ik genoten van een mooie race en mijn complimenten aan l1 dat is de regionale zender hier in zuiden die bestede mooi aandacht aan het vrouwen wielrennen wat vaker mag gebeuren en meer aandacht krijgen op de tv.  Bij rabobank ging het in begin helaas mis prevot de franse had problemen met haar derailleur en de Française  iris van slappendel kwam ten val en brak daarbij haar sleutelbeen nee geen goede voor de rabobank.
Maar des al niet te min heb ik genoten van de koers van het tijdrijden normaal wil ik nog wel eens in slaap vallen als tijdrijden er op is . Maar deze keer gebeurde het niet maar waarvan ik zeker genoten heb was het team AA drink leontien zij werden derde op het wk ploegen tijdrijden en behaalde daarmee brons. 
Vanmiddag moesten natuurlijk ook nog de heren van start ook daar was het mooi weer bij een super strak blauwe lucht boven ons mooie limburg met een stralend zonnetje zoefden ze langs de mensen die langs de kant aan het kijken waren viel natuurlijk op dat het wel een stukje drukker was als vanochtend. Mooi om te zien dat er zoveel volk langs de weg staat 
Ze moesten die o zo leuke lange raarber op (4.5 %) een vals bergje dat kan ik je wel zeggen als je die gehad hebt ga je door naar de volgende klim dat is de Bergseweg (3,3%) en dan door naar de o zo lekkere vreselijke kuitenbijter van een Cauberg van 5,8 % steilste stuk is vanaf het kerkhof tot aan het bruggetje tenminste dat vind ik 
Ook daar kwam rabobank niet aan een medaile Stef  Clemment reed het boven aan de berg even door elkaar maar het kwam ook weer bij elkaar om het zo maar even te formuleren 
Het werd nog goed spannend tussen bmc en quickstep Maar voor bmc viel het op de cauberg ook beetje uit elkaar maar ook zij kwamen met zijn  4e over de streep en mag de belgische commerciële ploeg goud pakken 
dat was het voor dag 1 op naar 9 hele mooie dagen wk wielrennen jullie zullen wellicht meer blogjes deze week tegemoet zien komen 
met een wielergroet 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten