woensdag 19 september 2012

wk tijdrijden mannen elite 2012



Wk tijdrijden heren elite 2012

Vandaag was het dan zo ver wk tijdrijden heren elite wat hadden zij een mooi parcours maar vooral ook heel erg zwaar . het begon nog zo zonnig deze dag dus was hoopvol voor vanmiddag maar toen kwam het opeens met bakken uit de hemel vallen. Gelukkig was dit maar van korte duur maar u begrijpt het wegdek droogt wel op maar op plekken waar het beschut is of bewolkt droogt de weg niet op . Dus hield mijn hart vast in het stukje Termaar wat overigens aan elkaar vast hoort en niet los van elkaar zoals somige het spellen.
Ging pinottie hard onderuit hij werd weliswaar weer op de fiets gezet maar verder het buurtschap naderde stapte hij af achteraf bleek dus met een sleutelbeenbreuk te zijn. En ook op die weg haalde tony martin alberto contador in daar werd dus geschiedenis geschreven zoals sporza het vertelde en laat ik nou net in die gemeente woonen en ja ook ik fiets daar dus ken die wegen op mijn duimpje.
Het werd nog goed spannend met taylor Phinney tot op t laatst was het een seconden spel ik heb op het puntje van mijn stoel gezeten ! en heerlijk genoten van deze prachtige tijdrijders .
Taylor phinney kwam over de streep met 58.44.13 en Tony martin met 58.36.76 dus Tony was om precies te zijn 5.37 sec dat gaat nog wat beloven voor volgend kampioenschap.
De beste Nederlander was overigens Wilco kelderman.
ik had gehoopt vanmiddag zelf nog wat foto's te kunnen maken maar helaas mijn pijn gooide roet erin dus hopelijk komend weekend de laatste paar wedstrijden zien.
En dan nog genieten van deze laatste paar dagen wk zuid Limburg wat een hele goede reclame voor onze provincie is al kan ik me best voorstellen dat je soms gek word van de afsluitingen maar dat weet je eenmaal al ruime tijd van te voren
Het was weer een mooie wk wieler dag vandaag
Morgen rustdag en vrijdag al trainen ze op het circuit dus ik zie ze denk ik wel weer door de straten zoeven zoals afgelopen week dus mensen ik zeg als je de kans krijgt om deze week nog te kijken of wat dan ook zou ik zeggen doen Het is een geweldige sfeer wat er in en rondom het wk heerst
Met een wieler groet zeg ik voor vandaag laat de benen maar even rusten en morgen weer fris en fruitig aan de dag beginnen !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten