dinsdag 2 oktober 2012

je ziet het niet maar het is er wel !



Je ziet het niet maar het is er wel 

Vandaag kwam ik weer in een situatie terecht dat ik moest uitleggen waarom ik s'middags rust  je kunt toch wel hele dag volhouden . Nee helaas dat gaat niet zei ik nog ik dacht o waar ben ik weer mee bezig om weer te gaan uitleggen hoe en wat en op t einde toch weer boosheid te voelen voor het onbegrip dat er is . Toen was er het vraagteken bij diegene van ja maar ik zie niks aan je nee dat klopt zei ik je ziet ook niks aan mij en als je me niet kent denk je dat ik helemaal fit en energie heb om een hele dag door te kunnen zonder een uurtje plat te gaan.
Ik was langzaam alweer van binnen aan het koken de temperatuur liep op tot standje kokend . Dat gebeurd niet gauw bij mij althans je krijgt mij niet gauw boos .
Maar nu ging het wel erg ver en waarom ik dat en zus niet deed ik had op een begeven moment zo iets ik ga hier niet meer verder mee en kapte het gesprek netjes af maar ja je kent het wel het bleef doorgaan, Totdat ik ontplofte en zij wat er was en mankeerde o sorry was niet zo bedoeld o nee lekker laat zeg dat je dat niet zo bedoelde.
Nu kan ik met deze situaties steeds beter omgaan maar af en toe zijn er van die momenten dat ik zo iets heb van houd dan je mond als ik al paar keer gezegd heb hoe en wat er mankeert blijf dat er niet steeds op doorgaan voor degene wat wat heeft is dat niet altijd prettig nu praat ik der wel open over maar er zijn ook mensen die er liever niet over spreken dat moet je ook kunnen respecteren.
Wat ik wil zeggen pas soms op met wat je zegt tegen iemand ook al zie je niks aan iemand dat wil niet zeggen dat diegene niks heeft of heeft meegemaakt en als je dan iets zegt wat je toch dan niet zo bedoeld dat kan verkeerd over komen of als kwetsend beschouwd worden ,
Nu zie je inderdaad niks aan mij zien ja littekens dat is alles en ja mijn houding oke ik kan niet alles doen wat een gezond iemand wel aan kan maar dat wil niet zeggen dat ik niks kan.
Ik zal er misschien wat harder voor moeten werken maar dat maakt mij niks uit ik knok voor ieder plekje of werkplek of wat dan ook . 
Maar let gewoon soms op wat je tegen iemand zegt dat scheelt soms al een hele hoop tuurlijk mag je zeggen waarom als dat maar op een fatsoenlijke manier is en  niet met al een oordeel over diegene .
Dan krijg je van mij ook gewoon een net antwoord op je vraag en waarom dat is 

Dus ook al zie je niks oordeel nooit te snel want je weet nooit wat achter de mens schuilt !

liefs C 

2 opmerkingen:

  1. Zo heel herkenbaar. Je ziet er toch goed uit. dus dan kan er ook niks zijn. Grrrrrrrr. Gelukkig word ik steeds makkelijker om dit soort mensen gewoon te laten kletsen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. heey meis

      ja het word inderdaad wel makkelijker maar gisteren had ik er toch even echt moeite mee. bleef maar doorgaan en doorgaan maar inderdaad het gaat steeds beter af gelukkig

      Verwijderen