dinsdag 9 oktober 2012

ik & muziek







Ik en muziek.......

Denk dat iedereen wel van muziek houd ongeacht welk soort van nederlands tot salsa enzv. Muziek maakt mensen vrolijk , verdrietig eigenlijk maakt het heel veel gevoel los of je krijgt er juist heel veel energie van onder het sporten. Ik ben er nog meer van gaan houden tijdens mijn revalidatie en eenzame avonden in het kamertje van het ziekenhuis of de slapeloze nachten . Leek net of de muziek dan nog harder binnenkwam of ja ik weet het wel zeker ! Nu luister ik ook wel heel uitgebreid ja zelfs nederlanstalig komt er soms voorbij van trance dance house rock en noem het maar op .
Heerlijk je kunt je er in verdiepen maar of ik kan me juist nog beter concentreren met muziek zoals tijdens studie of als iemand me vraagt een project af te maken dan heb ik altijd wel de iphone hoofdtelefoon op of de kleine boxjes bij me staan. Gewoon omdat ik dan lekker doorwerk en gewoon niet heel snel afgeleid raakt. Zelfs als ik ga sporten heb ik van die stevige nummers bij me dat geeft me een boost om het uiterste als ik al op de pijngrens zit nog even tikje extra te geven !
Tijdens mijn revalidatie en ziekenhuis opnames en slapenloze nachten heb ik de verschillende soorten muziek nog meer ontdekt. Van een mooi solo nummer tot gewoon pure akoestische muziek tot een stevig rock nummer. Ik kon der mee in slaap vallen maar ook als ik s'avonds alleen op me ziekenhuiskamer was en ik had pijn of verdriet kon ik er helemaal in weg zakken in de muziek en viel er dan zo mee in slaap. De verpleging heeft vaak mijn hoofdtelefoon moeten afzetten geloof ik !
Maar ieder mens heeft zo zijn muziek keuze en dat is het mooiste en leukste zo ontdek ik weer via via die muziekstijl of nou dat ene bandje of gewoon iets heel anders van salsa tot nieuwe dansmuziek
Muziek verbind veel mensen je kunt er altijd wel over spreken maar ook heen kijken als een mooi dans esamble een stuk opvoert of gewoon staat dance of latin of wat dan ook .
Ik sta met muziek op en ga er mee slapen ik raak er heerlijk ontspannen van of juist als ik boos ben raak ik er rustig van en kan ik de situatie overdenken of hoe en wat .
Daarom om deze redenen wat in de blog staan is een deel van waarom ik van muziek houd 
met een muzikale groet 


2 opmerkingen:

  1. Muziek kan je inderdaad heel erg raken. En denk als je ziek bent ga je muziek nog veel meer waarderen. Mooi geschreven weer meis. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja klopt dat is een ding wat zeker is dan ga je het nog meer beluisteren :) en raakt t soms de gevoelige snaar

    BeantwoordenVerwijderen