zaterdag 30 juni 2012

vandaag was t dan de dag van de tour

Vandaag was t dan de dag van de tour de le France

 
maanden, weken, dagen , is er over de tour gepraat en vandaag was het dan zover iets na 14 uur vertrok de eerste renner op zijn tijdrit fiets voor de proloog van de tour . Gisteren op rtl 4 hoorde ik dat het niet echt leefde in luik ik dacht dat kan niet waar zijn mah ja t was dan wel al avond . Maar goed vanmorgen had ik radio 1 opstaan ja wel met het bekende claxon geluid en hoorde dat er al een lange dikke file ontstond richting luik a dacht ik t leeft toch mooi zo ik zou normaal gezien eigenlijk ook richting die kant gaan maar wegens medische redenen kan het dit jaar niet . wat een mensen langs het parcours van 6.4 km dat deed mij goed het is toch altijd wel leuk als er wat volk langs de weg staat en wat heb ik genoten van deze eerste dag ook al hou ik niet zo van tijdritjes maar ach het heeft zo zen charme het was een erg vlak parcours vond ik maar lag er wel goed bij De beste Nederlander en staat in het klassement op plek 24 lieuwe westra  gevolgd met plek 2 bauke mollema en gesink op plaats 68 ik zeg hou die mollema eens in de gaten samen met westra mah o nee bij rabobank mocht alleen gesink en mollema voor klassement rijden ben eens benieuwd de tour is pas van start we zullen het de komende weken gaan zien maar hoop vooral ook erg te mogen genieten 
Morgen vertrekt fabian cancellara in t geel dit is een renner die t prof zijn nog meer uitstraalt als de rest als hij praat gebeurd er iets moois in zijn ogen het is ook een renner die me erg aanspreekt hopelijk mogen we lang van hem genieten in deze tour 
Morgen gaan we van Luik na seraing 198 km lange rit met 5 klimmetjes van de 4e categorie  
ben benieuwd we zullen het morgen weer zien op na de 2e tour dag 

liefs en een wieler groet 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten