vrijdag 14 juni 2013

Versie update en nog wat



Nieuwe update

Tijdje al niks meer geschreven, er was van alles en nog wat !
Nou even bij babbelen ;-)
Ik heb sinds langere tijd weer enorme pijn in buik en ribbenkast. Dit speelt al zo 8 jaar. en we zijn 14 operatie's verder voor degene die dat nog niet wisten. er is al veel gebeurd in mijn jeugd jaren toen ik ziek werd. Heb niet zoals de meeste kunnen genieten van stappen.. Vakantie's enzv. Dat terzijde ik begon met een zenuw beknelling nadat mijn galblaas eruit is gehaald !
Begon de pijn alsmaar heviger te worden.
Soms dacht ik had die galblaas maar laten zitten. maar dat kon niet was helemaal ontstoken en met steentjes. 
De zenuw die bekneld zat of nu nog steeds zit heet eigenlijk abdominaal contagneus nerve entrapement syndroom te zijn.

Ben in Eindhoven geopereerd en vaak in Maastricht mijn ziekenhuis waar ik nu nog steeds onder behandeling ben. zo dat is even kleine uitleg.
Mijn arts die ik altijd had is inmiddels met pensioen en nu een hele nieuwe, kan geen kwaad eens frisse wind in dosier waar ik inmiddels een heel boek over kan schrijven !
De nacht voor de afspraak had ik heel raar gevoel iets zij er bij mij dat er iets ging gebeuren. of onderzoeken of iets wat uitkwam wat ik bijna wel aan gedacht heb! nou toch nog iets kunnen slapen. En ja hoor in de ochtend weer of er een steen in mijn maag lag. 
Richting ziekenhuis zij ik nog tegen mijn ouders ik heb zo raar gevoel ik weet niet wat er komt maar der komt iets !
Nou ik werd na binnen geroepen. vertellen in kort hoe en wat hij had zich al ingelezen in dossier  mooi dacht ik met glimlach. hoef ik dat al weer niet te gaan vertellen. besproken medicijnen en toen floepte mij het er gewoon uit ! mag ik iets vragen dokter ga je gang altijd tijd voor vragen van de patiĆ«nt denk nou nou dat is dan ook de eerste !
Ik blijf toch steeds zo pijn houden na iedere operatie die ze gedaan hebben dacht ik steeds a oke herstellen en hopen dat het weg is nou niet dus ! steeds een domper. 
Gevraagd of dit nog ooit over gaat nee zij hij recht in mijn gezicht en keek mij strak aan. 
Kunt u mij dan vertellen hoe en wat. nou mevrouw huls u zenuwen in u buik en rug en ribben zijn zodanig beschadig dat er niks aan te doen is.

Vandaar dat u ook pijn blijft houden ik keek mijn moeder aan die word niet gauw wit maar nu dus wel. Ik draai mijn gezicht weer terug na de arts, en wat gaan we dan nu doen ?
Nou we gaan afbouwen ander medicijn en dan komt u terug en gaan we kijken wel pijnstilling wel kan en onder controle kan houden. met de weet dat er altijd gewenning aan medicijn zit. hij schreef alles op ik zat er in een roes. het dringde nog niet door.

Nu zijn we weer 2 dagen verder en voel me soms verdoofd. of het niet waar is had altijd de hoop gehad dat er wellicht nog iets aan kon gedaan worden maar ook weer niet !
Ze weten helaas in medische wereld nog niet heel veel over zenuwpijn ja het is een pijn die door merg en been gaat ! er zijn met mij nog vele meer patiĆ«nten die zulke pijn hebben.
Ook dat wat ie zij kreeg ik niet goed mee.
Dag erna voelde ik mij of ik omver gereden werd het dringde toen pas een beetje door maar ook weer niet !

Ik kan wel boos en verdrietig zijn tuurlijk ben ik dat en pist off . maar heb ik er iets aan om mij te laten hangen ? nee bij mij niet ik probeer ondanks de pijn ook heel veel te genieten. soms ingepland en soms gewoon impulsieve acties en ja hoor ook daar betaal ik de tol voor,
En natuurlijk jank en vloek ik . 

En voor de mensen die niks aan mij zien ! fuck it het zit er toch degelijk wel hoor. alleen zie je het niet. ja als ik moe ben heb ik wallen van hier tot daar ! heb je arm gebroken dan is het toonbaar maar dit niet ! en dat is soms frustrerend dat mensen al oordeel vellen voordat je iets heb gezegd of wat dan ook !

Nou die update is langer geworden dan ik dacht maar vooruit ;-)

Liefs ....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten