zondag 6 januari 2013

Kiezen tussen bepaalde dingen !








keuzes maken ....


vanochtend werd ik wakker en alles verliep zoals het op een zondag verloopt lekker lui niks moet alles mag. Tot ik wat berichten las en ik weer ergens met mijn domme kop ingetrapt ben keer op keer gebeurd dit. 
Ik geef mensen vaak een 2e en zelfs soms een 3e 4e kans maar vandaag leverde mij dit zoveel verdriet, boosheid, en zelfs reacties op dingen die ik niet echt kon plaatsen.
Na een flinke bak koffie letterlijk en figuurlijk een heel goed gesprek gehad met mijn moeders zij heeft mij flink erop gewezen dat dit niet zo moet doorgaan en niet meer over mij heen moet laten walsen.

Nu had moeders gelijk meestal hebben ze dat altijd :) maar vandaag raakte ze toch wel echt de snaren die mij dingen lieten inzien. Dus besloten om paar flinke en drastische dingen te veranderen zodat ik mezelf niet steeds weer mijn kop stoot en steeds verdrietig ben om bepaalde zaken.
Zoals vriendschap ze noemen zich echte vrienden maar wat zijn echte vrienden !
Die laten je toch ook niet zitten als het minder gaat, maar dat is dus wel zo merk steeds vaker dat mensen weg blijven terwijl ik juist steeds keer op keer investeer om de vriendschappen te behouden.
Krijg vaak te horen ja maar jij bent ziek dus ja we nemen je niet mee stappen. En zulke dingen komen ontzettend hard aan en doe verrektes  zeer, en daarom dat zijn geen vrienden die krenken je tot aan het bot.

Dus als eerste begonnen met dingen waar ik naar toe wil werken in 2013 die benadrukt en wat opgeschreven wat ik met vrienden wil of ik steeds moet blijven investeringen en steeds weer mijn kop stoten. en dat alles van mij moet komen dus gekeken hoe ik verder wil en dat is met mensen die wel accepteren hoe en wat en gewoon normaal kunnen behandelen want met hersenpan is niks mis mee hoor.

Maar zo een dag geeft goede inzichten hoe je over bepaalde dingen nadenkt. En ergens ben ik blij dat het zo gebeurd is ik heb weer van paar dingen geleerd. 
Enige nadeel is je word wat wantrouwig in mensen maar niet in alle hoor. Maar je beschermt jezelf veel vaker dan iemand anders denk ik zo
Maar ik ga naar een mooi 2013 werken met mooie dingen in verschiet waar ik nu al naar uitkijk 
  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten