donderdag 8 augustus 2013

Vriendschap en mijn gedachtes



Vriendschap !




Wat is vriendschap ! iemand die er altijd voor je is en klaar staat. Maar ook gewoon dag en nacht kunt bellen en die er gewoon voor je is. 
En je laat uitspreken ! Ik kan zeggen tijdens mijn ziekte proces veel zogenaamde vrienden verloren ben. Ze maakten beloftes die ze niet waar konden maken. 
Met ja je kunt mij bellen en ik kom langs. En als je weer opgeknapt bent dan gaan we wat leuks doen ! Nou fuck it vergeet het maar (sorry voor scheldwoord )

Ik heb het op een manier beleefd van oké die laat niks meer horen moet ik dit dan wel als een echte vriendin zien ? nou nee. Dit was geen ware vriendin kwam er later achter dat ze zich mooier voor deed dan ze in werkelijk was !
Ik zeg altijd wees jezelf er zijn al zoveel anderen en volg je eigen pad ! Het is altijd wel goed of het komt wel op zijn pootjes terecht !
Maar met vallen en opstaan leer je toch heel veel over de mens ! De persoonlijkheid hun ware gezicht of gezicht met maskers !

Ik heb gewoon pech gehad dat ik ziek werd ! voorheen had ik een hele grote leuke en gezellige vriendengroep. Doet me nu nog weleens pijn dat ik er niks meer van gehoord heb ! Oké dan is dat zo je mag er om treuren maar niet te lang, zit niet in mijn karakter.

Ik heb een vriendinnetje dat goud waard is die kwam altijd naar het ziekenhuis met lekkers of gewoon om mij op te vrolijken na een operatie of zware pijnstillers. Haar boeide het niet of ik even in slaap viel of wat dan ook.
Bryan en Veronique heb ik in het revalidatiecentrum leren kennen ook 2 zulke top mensen. zijn zelf ziek en toch begrijp je elkaar dan beter. 
Je kunt toch dingen delen die meeste mensen niet snappen. Omdat zij gewoonweg niet in zo wereld leven !

Of om uit te leggen mijn wereld is ook niet altijd verdriet en pijn ! maar grotendeels bestaat het aan toegeven wat het lichaam wilt. Ik kan mij wel steeds blijven verzetten dat helpt gewoonweg niet. Omdat ik daar dan erg boos en gefrustreerd uit kom.
Toen ik nog niet ziek was ging ik ook gewoon naar school 3 dagen per week stage en in het weekend werken. en dan was het vrijdag en zaterdagavond op stap of gewoon leuke dingen doen ! zonder hoeven na te denken wat de dag erna zou zijn !!

Als ik nu iets wil ondernemen in het weekend gewoonweg een verjaardag te noemen ! dan begin ik al op donderdag met wat meer rust te nemen . En vrijdag pas ik mij helemaal aan zodat ik genoeg energie heb gespaard . Klinkt idioot ik weet het maar zo moet ik dat gewoonweg doen. Zodat ik de dag doorkom als ik ergens heen ga ! voorheen was het gewoon gaan met die banaan !

Ik wil gewoonweg zeggen ik heb 3 goede en echte pure mensen die ik echt tot mijn vrienden kan noemen ! dat is meer als genoeg en dan nog mensen leren kennen ! 
Ik ben echt niet eenzaam hoor. Ik moet gewoonweg wat meer nadenken bij de dingen die ik wil ondernemen of plannen ! Dat begrijpen vaak mensen niet en daarom hebben mij er denk ik ook veel laten vallen ! 

Ik ben blij dat ik mijzelf recht in de spiegel kan aankijken en kan zeggen ! ik ben blij met de mensen om mij heen ! en mijn echte vrienden zonder maskers !!
Dat is voor mij al heel veel waard !!

Wees jezelf er zijn al zoveel anderen. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten