maandag 12 augustus 2013

Muurtje doorbreken !


Muurtje doorbreken !!



Nu ik toch bezig ben met dingen te vertellen . Dan vertellen we nog iets meer over het muurtje van mij !
Mensen die mij kennen weten dat ik voor hun door de vuur en water doorga !
Het vervolg van dit blog gaat over de 2 eerdere bloggen die ik geplaatst hebt wat je zoal doormaakt als je onverwachts ziek word of gewoon iets anders doormaakt !

Ik heb tijdens mijn ziekte proces een muur en hele dikke muur rond mij gebouwd ! Dat wil zeggen dat ik heel weinig mensen toe liet in mijn omgeving ! Of zelf op zoek ging naar mensen die ik wilde leren kennen.
Hoe dat is gekomen heeft niet alleen met mijn ziekte proces gemaakt ! Ik zat op een prive college voor kapster te worden wat mijn passie was en nog wel beetje aanwezig is ! Ik ben daar voor honderden euro's opgelicht plus het gedoe van de studiefinanciering .

Ik lag in het ziekenhuis en ik wilde me afmelden voor school. Ik belde netjes om dat door te geven en kreeg opeens te horen ja maar wij zijn dicht ! huh hoe dicht ? Ja de heer x zal ik hem maar noemen. Heeft mensen opgelicht het bleek dus een creatieve oplichter te zijn. Het was zo creatief dat wij of ik helemaal niks heb gemerkt ! nou en nu dan ? ja u kunt aangifte tegen hem doen en u spullen terug komen halen alleen moet dat eerst via die en die geregeld worden ! tjee dacht ik hoe ga ik dat allemaal regelen ! Mijn ouders ingelicht die hadden ook zo iet huh hoe bedoel je. Ja zoals ik het zeg ! Dat terzijde dit heeft grotendeels bij mij wel er voor gezorgd dat ik bijna geen mens meer vertrouwde ! Of als iemand met mij om wilde gaan dat ik die gewoon niet helemaal vertrouwde of er iets achter zat enzo !

Nu zitten we in 2013 en ik moet zeggen mijn muur is nog niet helemaal doorbroken ! Heb wel weer veer vertrouwen in mensen en in mijn artsen ! Ook dat was weg omdat ik de ene tegenslag nog niet verwerkt had kregen we die nieuwe alweer !
Met veel praten en vooral voor mij fietsen en sporten kwam ik langzaam weer tot mijn vrolijke ik en betrouwbare mensen om mij heen. Werd ik steeds meer en meer gewoon mezelf bij mensen als steeds op mijn hoede te zijn !

Nu kan ik zeggen de muur is nu een heel klein muurtje met een restje beton..
Ik onderneem weer dingen. ik lach met mensen durf mijn echte vrienden weer te vertellen wat ik allemaal mee maakt ipv alles op te kroppen en alles zelf willen doen !
Oke dat laatste is er nog wel hoor ;-)

Maar merk dat ik gewoon weer mij zelf ben en ik kan je zeggen dat is heerlijk ! 
En tegenslagen die heb je nu toch eenmaal . Die kun je verwerken maar wat mensen je aanrichten in je ziel en vertrouwen dat heeft heel lang nodig voor het slijt en echt slijt.

Ben blij met mijn ouders die toch de zorg voor mij dragen met allerlei dingen ga ik niet verder even op in :-| en hele lieve vrienden die mij gewoon lekker laten stormen en razen als t moet 

Thnx lieve mensen als ik jullie allemaal met naam moet noemen zit ik vanavond nog op te noemen.
Maar de meesten weten het wel !!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten