maandag 10 december 2012

littekens








Littekens 


Ik heb al ongeveer 9 jaar littekens door verschillende operaties , ik heb ook geen gevoel meer in het buik gebied wegens dat ze er zenuwen door geknipt hebben . Vorige week deed ik mij pijn aan iets scherps ik had het in eerste instantie nog niet eens gevoeld , ik denk aan het eind van de dag hoe kom ik aan deze wond. Toen werd het pas duidelijk nou van een klein wondje scheurde uit eindelijk het halve litteken dat is niet de eerste keer de grote littekens aan de andere kant hebben al heel vaak open gelegen. 
Vandaag moest ik mij melden ervoor bij de plastische chirurgie waar ik vaste klant bent geworden helaas ! maar ze kunnen altijd heel goed mijn wonden verzorgen dit bleek een ontvelling te zijn van een van de littekens. Daarom doet het helaas dus ook zo pijn de wond niet zo zeer maar de zwelling en soort van schaafwond wat erbij is gekomen 
Nu heb ik een zeer moeilijke huid ja waar ben ik niet moeilijk ;) maar dat terzijde ik heb geloof ik alles geprobeerd aan verbanden en pleisters die er maar in de wereld van chirurgische wonden .
Nu gaan we het proberen met vette gazen en plastic folie zo hoef ik niet de hele tijd te kijken of de wond in mijn kleren plakt !
En kan ik toch gewoon onder de douche gaan wat mij echter op viel is dat er heel weinig bekend is voor littekens te behandelen dit is heel jammer.
Want je zit toch met wat flinke japen en ongemakken nee niet het ongemak dat het er niet uit ziet daar schaam ik mij niet meer voor . Meer dat het pijn doet en erge jeuk veroorzaakt en oke ze zien er niet uit maar als ze al eens iets aan de jeuk en andere dingen kunnen doen was ik al heel blij !
20 december heb ik dan ook een gesprek en controle bij de beste littekens behandellaars van Nederland en België dat is mijn enige hoop nog dat ze mij van adviezen kunnen voorzien of andere dingen !      
Dus daar duimen we voor dacht laat ik het maar in het kort uit leggen kreeg zoveel vragen bij deze dus !
  

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten